Principalii jucători de
pe piaţa de logistică au demarat noi campanii de investiţii şi de extindere a
spaţiului de depozitare. În joc sunt milioane de euro "pariate" pe
creşterea economică.
Piaţa transporturilor şi a operatorilor logistici anunţă o dezgheţare a
retailului şi implicit revenirea pe un trend ascendent a economiei. Mai mult,
această revenire a pieţei de logistică şi transporturi are loc în condiţiile în
care la nivel european se discută deja de un nou val al crizei.
"Operatorii logistici sau transportatorii care au câştigat noi conturi
de client ţi-au dezvoltat şi capacităţile de depozitare şi transport. Scad însă
operaţiunile de transport grupate pe reţelele de retail unde se dezvoltă
platformele logistice şi se transferă marfa în regim de cross-docking", a
spus Adriana Pălăşan, Managing Partner, Supply Chain Management Center şi membru
în consiliul director al Asociaţiei Române de Logistică. Ea a subliniat că de
asemenea se observă şi o tendinţă în ceea ce priveşte investiţiile în sisteme
informatice performante de gestiune şi control al activităţii de depozitare şi
transport.
Potrivit ARILOG, un serviciu care se va dezvolta puternic este cel de
curierat, firmele din domeniu înregistrând o creştere a volumelor de marfă.
Warehouses De Pauw (WDP), cel mai mare dezvoltator de proprietate
semi-industrială din Belgia, are în plan dezvoltarea a zece parcuri industriale
cu o suprafaţă toală de 2 mil. de metri pătraţi în zone strategice în Ploieşti,
Bucureşti, Piteşti, Constanţa şi Braşov, în apropierea autostrăzilor A1, A2 şi
A3.
Printre proiectele deja demarate se numără Parcul Industrial Oarja, primele
două clădiri de aproximativ 14.000 mp urmând să fie livrate la finele acestui
an către companii din industria auto - HP Pelser Pimsa şi Roechling Automotive.
KLG Europe are în plan în continuare extinderea spaţiului logistic de lângă
Capitală, valoarea investiţiei fiind în continuare de 5 milioane de euro. În
prezent s-a demarat deja faza premergătoare de proiectare şi obţinere de
autorizaţii.
"Volumele distribuite de KLG raportate la anul trecut au înregistrat o
uşoară creştere. Putem vorbi însă de un "feeling" de precauţie în
ceea ce priveşte o estimare pentru sfârşitul anului şi începutul anului viitor,
sentiment ce provine din analizele făcute împreună cu clienţii noştri, în care
aceştia şi-au manifestat prudenţa în estimările cu privire la perioada
următoare", a spus Dragoş Geleţu, managing director al KLG România.
Geleţu a subliniat că în anul în curs compania nu a pierdut niciun client,
ci a câştigat atât clienţi noi, cât şi proiecte noi de la clienţii existenţi.
"A crescut numărul de comenzi, însă a scăzut cantitatea medie
comandată, este o tendinţă normală pe care am prevăzut-o. În condiţiile actuale
de piaţă toată lumea fuge de stocuri şi de aceea comandă mai des şi în
cantităţi mai mici. Noi vrem să fim aproape de aceste cerinţe şi am investit în
infrastructura internă a KLG astfel încât să putem livra mai repede. Atunci
când o firmă are stocuri reduse livrarea la timp a mărfii are o importanţă
foarte mare", a subliniat Geleţu.
Potrivit şefului KLG din ce în ce mai multe firme aleg să renunţe la flotele
proprii, la costurile fixe generate de acestea în condiţiile în care volumele
distribuite au scăzut şi caută o reţea de distribuţie în sistem de grupaj.
Pentru anul acesta KLG estimează o creştere a cifrei de afaceri de
aproximativ 30%, la un nivel de 20-21 mil. euro.
Christophe de Korver, directorul general al GEFCO România, estimează o
dezvoltare rapidă în perioada următoare a pieţei de logistică şi are în plan
deschiderea de noi depozite atât în zona Capitalei, unde să aibă acces şi pe
calea ferată, cât şi la Cluj.
"Vom folosi acelaşi sistem în ceea ce priveşte extinderea de la Cluj şi
din Bucureşti. Vom construi noi numai în cazul în care nu vom avea nicio
soluţie din partea dezvoltatorilor. Spre exemplu, suntem în parteneriat cu dezvoltatorul
PointPark. Momentan au puţine depozite, dar au multe posibilităţi de extindere
deoarece au multe terenuri. Momentan discutăm cu ei cu ce viteză putem construi
un depozit de 5.000 - 10.000 mp pentru a îndeplini un proiect", a spus de
Korver. Gefco este o divizie a concernului PSA Peugeot Citroën care operează
trei depozite logistice, la Arad,
Bucureşti şi Curtici, unde are o platformă destinată activităţii logistice
auto.
Deschiderea unui nou depozit logistic poate dura între şase- şi opt luni în
cazul în care dezvoltatorul are deja autorizaţiile pentru construire, dar poate
dura şi un an în cazul în care acestea nu sunt gata, potrivit şefului Gefco.
"Singurul proiect în care ar trebui să investească Gefco ar fi un
spaţiu destinat automobilelor. Nimeni nu vrea să investească în aşa ceva acum.
Dar pentru depozite întotdeauna există dezvoltatori", a spus Christophe de
Korver, care pe piaţa locală are semnate contracte şi cu mărci precum
Automobile Dacia, dar şi importatorii mărcilor Peugeot şi Citroën.
Gefco România şi-a extins platforma logistică în parcul industrial Prologis
de la km 23 pe autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, la un total de 4.500 mp, care
se adaugă celui de 1.100 mp de la Arad.
"Ne trebuie un spaţiu mai mare pentru a ne dezvolta mai mult pe piaţa
internă pentru a fi la fel de competitivi precum concurenţii noştri. Vedem o
creştere a pieţei de logistică în România deoarece economia se va dezvolta în
continuare", a spus de Korver.
Printre clienţii cu care are semnate contracte Gefco se numără producătorul
de scutere Piaggio, Peugeot, Citroën, Kawasaki, Fujitsu, Nissan, Nindendo,
Delphi, Snyo, Yamaha şi Nespresso.
În ceea ce priveşte evoluţia businessului Gefco, şeful companiei vede o
creştere de 20% anul acesta faţă de anul trecut la aproximativ 40 mil. euro.
Anul trecut Gefco a înregistrat o cifră de afaceri de 32,9 mil. euro, în
creştere cu 44% faţă de 2009.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu